29. loka, 2020

Oatleyn lokakampanja

Suomalaisten tiedotusvälineiden, niin television, kuin lehtienkin toimittajien poliittinen suuntautuminen on 60-70 % vihervasemmistolainen. Yliopistoissa luku liikkunee samoilla luvuilla.

Tiedotus ja tiedonsaanti on nykyisen somekulttuurin ansiosta erittäin nopeaa ja tietotulva sankkaa. Perinteisesti luotettaviakin sanomalehtiä pitää nykyään lukea kriittisesti suhtautuen.

Tämän viikon kummallisuuksiin kuuluu ruotsalaisen Oatleyn lokakampanja maitoa vastaan. Kiinalaiset omistavat tuosta yhtiöstä suuren osan. Yhtiön omistajat ovat saneet kovaa kritiikkiä mm. osallistumisesta sademetsien tuhoamiseen. Oatley kauramaitoineen on ollut erityisesti vihervasemmistolaisten vegaanien suosiossa.

 https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuotteet-maistuvat-verelta-ja-ahneudelta-vegaanien-suosima-oatly-joutui-kohun-keskelle-osaomistajaa-syytetaan-sademetsien-tuhoamisesta/7907940

Kuten olemme saaneet huomata viime viikkoina, niin oma vihreä sisäministerimme ei ole suostunut tuomitsemaan edes laittomuuksia, joita oma porukka tekee. Anarkia, lakien rikkominen ja halu määrätä miten muut ihmiset saavat elää on tämän pienen joukon aattelisia peruskiviä. Miten asut, liikut ja mitä saat syödä, ovat keskeisiä asioita, joilla elämääsi halutaan kontrolloida. Huolestuttavaa on, että tämä joukko hallitsee tiedotusvälineemme ja saa sitä kautta omat utopiat totuudeksi.